• Powrót | Historia logotypu Caparol

    Historia logotypu Caparol

    Nazwa naszej marki Caparol wzięła się od pierwszych liter najważniejszych składników farby, a więc Cazeiny, Parafiny i Oleju (Oil). Logo w postaci wyraźnego, kolorowego słonia przyciąga wzrok, budzi sympatię i gwarantuje jednoznaczną identyfikację produktu. Ale jak wytłumaczyć obecność słonia w logotypie?

    Kolorowy słoń, znak firmowy Caparol, swoje istnienie zawdzięcza Walterowi Schulzowi, jednemu z prezesów DAW. „Mieliśmy farbę elewacyjną, która nazywała się SG”, wyjaśniał ówczesny prezes DAW. Skrót SG pochodził od niemieckiego słowa „Streichputz”, które oznacza farbę do tynku, i słowa „glatt”, czyli gładki. Farba elewacyjna SG była bardzo gęsta, dzięki czemu zapewniała doskonałe efekty, zwłaszcza na nierównym podłożu.

    W tym czasie, w firmach malarskich obowiązywało powiedzenie: „Lepiej nałożyć kilka cienkich warstw niż jedną grubą”. Powiedzenie to zostało wykorzystane przez ekspertów od marketingu i sparafrazowane zdaniem: „Elewacje powinny mieć grubą skórę, gdyż z grubą skórą żyje się dłużej”. We współpracy z renomowanym grafikiem, Herbertem Müller-Dennhofem, powstał znak graficzny w formie słonia, który pojawił się najpierw na pokrywie opakowania z farbą. Na początku nie miał on jeszcze pasków i był wielokrotnie modyfikowany. Ostatecznie, logotyp uzyskał dzisiejszą postać, która tak spodobała się właścicielowi DAW – Dr. Klausowi Murjahnowi, że od 1984 kolorowy słoń stał się znakiem rozpoznawczym i logo firmy.